A masterpiece just waiting to be painted

Woorden schieten tekort

Daar zit ik dan. Achter mijn laptop in een hostel ergens in León, Nicaragua. Eigenlijk begrijp ik er nog niet zo veel van. Hoe ben ik hier toch terecht gekomen? Ik weet dat ik gesolliciteerd heb op deze stage plaats via school, maar die stage was toch nog maanden weg? En toch zit ik hier.. In een land waar iedereen Spaans praat, en je blij mag zijn als er iemand een woordje Engels kan. Gelukkig werken er wel 2 Nederlanders bij het bedrijf en spreken er daarbuiten nog 2 van de 24 werknemers van Vapues Tours Engels. Het is een begin..

Over beginnen gesproken. Ik heb het gevoel alsof ik nog moet beginnen met mijn Spaans.. de woorden ‘Hola’ en ‘Gracias’ komen nog net uit mijn mond zetten, maar de rest is volgens mij verdwaald geraakt op weg naar de uitgang. Nee, mijn Spaans is zeker nog niet wat het zijn moet en dus ga ik binnenkort op Spaanse les. Ze zeggen dat de beste manier van leren is om het maar gewoon te doen, maarja.. de mensen spreken hier zo snel Spaans, dat ik ze niet versta. Ik zie het alweer gebeuren.. iemand vraagt ‘waar kom je vandaan?’ en ik geef antwoord met ‘Ja, en met jou?’. Ja, typisch een scenario wat mij zou kunnen gebeuren. Dus ja, met dat in het achterhoofd blijven mijn Spaanse woordjes toch liever binnensmonds dan dat ze hardop eruit komen. Maargoed, hopelijk zullen de lessen helpen en kan ik na een tijdje een normaal Spaans gesprek voeren, zonder dat de ander denkt dat ik gek ben.

Ja, dat Spaans is toch meer een ding als ik dacht. Maarja, wat dacht ik eigenlijk? Het is een Spaanstalig land Tom! Klopt. Misschien moet alles ook gewoon nog een beetje landen, dat zal het zijn. Ik heb het gevoel alsof ik nog wordt geleefd. Het besef dat ik hier 6 maanden van mijn tijd ga door brengen is nog niet echt binnengekomen. Ik ga gewoon op de automatische piloot en probeer hier en daar wat dingen op te vangen van mijn begeleider. Die begeleider heeft mij vandaag trouwens meegenomen op een kleine tour door León, zodat ik een beetje mijn weg kan gaan vinden de komende dagen. Nee ik weet het zeker, als het aan de stad ligt, wordt mijn tijd hier hartstikke leuk, want het is een gezellig stadje. Of het Spaans en de slechte Wifi daar nog wat een kunnen veranderen? Ik zeg van niet. Laten we van het positieve uit gaan. Ik heb per slot van rekening een onwijs vette stage plek hier! Pim, mijn begeleider neemt me van de week mee naar één van de vele vulkanen hier en volgende week gaan we met het hele team van Vapues tours op een 4-daags bedrijfsuitje.

Ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk allemaal wel los loopt.. en zo niet, dan haal ik gewoon nog een lekker Coca-cola’tje om de pijn te verzachten. Want ja, die hebben ze hier gelukkig ook!

T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!