A masterpiece just waiting to be painted

Afrika 2.0

Het lijkt nog maar pas geleden dat ik terug ben uit Afrika.. en toch staat er over een week alweer een bezoek gepland aan dit bijzondere continent. Geen Egypte om tijdens de Nederlandse wintermaanden te genieten van een weekje zon, en ook geen safari’s maken in het zuiden van Afrika. Nee, dit keer vertrek ik naar São Tomé en Princípe, een archipel aan de westkust van Afrika.

Sao Tomé wát?? Waarom ga je dáár heen? Zoals ik al zei is het een eilandengroep aan de westkust van Afrika. Als je ter hoogte van Gabon en Nigeria kijkt, zal je een mini stip zien staan op de wereldkaart. Een bestemming waar weinig mensen nog van weten en daarom een bijzondere keuze om naar af te reizen. Dus waarom ga ik?

Dit jaar ben ik begonnen met afstuderen en via mijn opleiding heb ik de kans gekregen om dit te doen met een bijzondere opdracht. Samen met twee anderen studenten zal ik afreizen naar dit land om te onderzoeken wat de belangrijkste aandeelhouders zijn in het toerisme en in hoeverre er een toerisme strategie ontwikkeld kan worden die zal leiden tot lokale ontwikkeling en economische groei. Door middel van verschillende interviews en het verzamelen van belangrijke documenten zal er uiteindelijk een advies uitkomen waar ook echt iets mee gedaan zal worden. Geen scriptie die op de plank verdwijnt, maar een verslag waar –hopelijk- lokale bevolkingsgroepen wat aan zullen hebben!

Het land is zo onbekend dat er bijna geen reisboeken, verslagen of reportages van zijn te vinden. Het enige complete reisboek dat ik heb kunnen vinden belooft een land met veel ongerepte natuur, inheemse diersoorten en vooral een land met weinig invloeden van de westerse cultuur. Via het Consulaat hebben we een tijdelijk huis kunnen krijgen met bewaking én wekelijkse schoonmaak. Luxe! Natuurlijk zal ik buiten mijn onderzoek ook zo veel mogelijk mooie plekken op het eiland bezoeken en daarom kunnen jullie zeker weer een aantal foto’s verwachten. Ik hoop dat jullie mijn verhalen net zo leuk zullen vinden als ik en dat jullie een klein beetje mee kunnen genieten van mijn volgende avontuur.

De reis gaat plaatsvinden tussen 30 Januari en 08 Maart 2015 en ik ben van plan om wekelijks een update te geven van mijn avonturen. Wil je zeker weten dat je niets mist? Laat dan je email adres achter aan de rechter kant van dit verhaal en je zult bij mijn volgende blog een automatisch bericht krijgen!

T.

Reacties

Reacties

Cootjuh

Een onbekend eiland en een huis met bewaking. Klinkt als een klein contrast. Boefjes wonen blijkbaar overal.

Heel veel succes met dit project en ja, natuurlijk houd ik je verhalen en foto's in de smiezen. Als ze er maar wel Internet hebben ;-) ... De tamtam is veel te traag.

Enjoy !

vera

Hej Tom ik ga weer genieten van je geweldige reis avonturen.
Tot later xx
Goeie reis.

snor

Natuurlijk ben ik weer reuze benieuwd naar de nieuwe avonturen van Tom en de rest van de wereld! Maar vooral veel succes met je nieuwe project en heel veel plezier. Groetjes vd Snor.

Petra H.

Héél veel plezier. Wij zitten hier alweer klaar voor je prachtige verhalen.

ad

Weer een mooi avontuur neef. Heel veel succes daar en we houden je in de gaten!

Yvonne Fillie

Wat een mooie kans, wordt vast een unieke ervaring! Alvast een goede reis!

Trudi

Go Tommy... en geniet ervan :-)
XXX

Ellen Goedegebuure

Supergaaf Tom!!! Ook een supervet onderzoek dat je daar mag gaan doen! Geniet ervan! (I'm jealoussss).

x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!