A masterpiece just waiting to be painted

Een sprong in het diepe.

Eén ding weet ik inmiddels wel zeker.. de wereld is er niet voor niets. De geschiedenisboeken leren ons misschien dat hij allang is ontdekt, maar ik denk het niet. Ik denk dat deze wereld je de mogelijkheid biedt om op je eigen ontdekkingstocht te gaan. Een kans om je eigen weg te gaan, letterlijk en figuurlijk. Pak je spullen, sluit de dierbaren in je hart en ga voor het avontuur.

Tsja, dat is misschien wel zo.. Maar waar moet je heen? Ik denk dat het niets uitmaakt. Gedurende het reizen leert iedere plek je wel weer wat nieuws. Eigenlijk kan je reis al beginnen aan het einde van de straat. De bekende weg houd op en het onbekende staat klaar. Nieuwe mensen komen in je leven en andere verlaten hem juist. Ik ben er in ieder geval van overtuigt dat het reizen je maakt tot wie je bent. Of het nou komt, omdat je twee jonge meiden moeite ziet doen om te overleven in Cambodja, of omdat je twee andere meiden de beste tijd van hun leven ziet hebben in een plas water in een oude boot..

Ja. Het zijn de dingen onderweg die maken dat de reis het waard is. Hoe lang de reis duurt maakt eigenlijk niet uit. Als je maar open staat voor het nieuwe, het onbekende. En dat is precies wat ik probeer te doen. Het is nu langzaam avond aan het worden en heb net een 4-daagse trip achter de rug naar Rio San Juan, een rivier die dwars door een aantal beschermde natuurgebieden loopt. Een trip die gemaakt zou worden met het gehele Vapues Tours team. Hoewel de zenuwen voor het Spaans toch nog in mijn lichaam zaten voor vertrek, blijkt dit achteraf niet nodig. Vier dagen, 18 mensen en een paar fantastisch mooie plekken, bleek een combinatie te zijn die zorgde voor een geweldige trip. De tropische vogels vliegen om je oren en de nieuwe indrukken proberen allemaal een plekje in je hoofd te bemachtigen. Want ja, veel nieuwe indrukken waren er wel. Een andere cultuur is altijd even wennen en ook hier zijn er een aantal dingen die verschillen van onze manier in Nederland. Maar ach, Nederland.. het is zo'n klein land op de kaart, daar kunnen we niet alles mee blijven vergelijken! Nee, gewoon laten gebeuren en zien wat er gebeurd. En dat was precies de goeie manier om nu te kunnen concluderen dat het hier langzaamaan ook een beetje mijn plekje aan het worden is. Het Vapues Tours team is leuk en ik geloof dat ze mij ook mogen, toch fijn. Ja, ik raak er steeds meer van overtuigt dat de komende maanden mij veel nieuwe ervaringen gaan geven.

Kunnen jullie je voorstellen dat ik hier nu al meer dan 2 weken ben? Ik in ieder geval niet. En ik heb nog 5 maanden te gaan. Prima. Kom maar op. Ik ben en klaar voor.

T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!