A masterpiece just waiting to be painted

En toen, en toen, en toen.

Het is inmiddels meer dan een maand geleden dat ik mijn eerste voetstappen heb gezet hier in Nicaragua. We zijn een maand verder.. een moment om terug te kijken, maar vooral ook om vooruit te kijken naar wat nog gaat komen.. want één ding is zeker.. er staat nog meer te wachten dan dat er tot nu toe is geweest. Maar wat is er dan geweest? Dat zal ik vertellen.

Twee weekenden terug stond het eerste uitstapje na Rio San Juan op de planning. Een weekend waarin ik samen met Rianne door de stad zou banjeren en gewoon een leuk weekend zou hebben. Dat is gelukt. Na een lang busrit waarin ik zeker kennis heb mogen maken met een andere manier van openbaar vervoer, kwam ik aan in Granada. Netjes opgehaald en even mijn spullen afgegooid in het hostel ben ik naar Rianne haar hostel gegaan. Leuke mensen ontmoet waarmee we de volgende dag uit zouden gaan. In de avond nog even een drankje gedaan en toen snel naar bed, want zaterdag was het vroeg op staan. Een canopy tour stond op het programma.. je weet wel, hangend aan een zip line tussen de bomen door. Top! Na dit voorproefje op de actieve en wat spannendere uitstapjes kon ik niet wachten om nog iets avontuurlijks te doen.. maargoed, eerst nog even hier in Granada. S ‘avonds uit in een typisch Nicaraguaanse tent. De salsa, bachata en andere dansen kan ik nog niet, maar toch heb ik mijn houterige dans moves even laten zien. Daarna met de huisgenoten van Rianne door naar een Housefeestje.. daar wist ik dan weer wel van dansen! De laatste dag zou een rustige zijn. Rustig aan het zwembad liggen en aan het einde van de dag weer richting León. Al met al een heerlijk weekend waar ik heel blij mee was.

Daarna ging de week weer zoals hij altijd gaat. Werken van 08:00 tot 16:00u en daarna nog twee uur Spaanse les. die Spaanse les is trouwens alleen op maandag, woensdag en vrijdag. Zaterdag werk ik van 08:00u - 13:00u. Een volgend weekend brak aan. Eigenlijk is dat weekend pas 3 dagen geleden.. maar toch. Op zaterdag niet veel boeiends gedaan, maar zondag stond een Ash Boarding tour op het programma.

Om 08:00u vertrokken naar Cerro Negro, wat letterlijk zwarte berg betekent. Een actieve vulkaan die liefhebbers van 'Wie is de mol?' zouden moeten herkennen. Een paar seizoenen terug zijn onze gezellige BN'er ook deze vulkaan op geweest om er vervolgens af te rennen. Dat laatste mag ik met een board doen! De tocht naar de top was prachtig.. eerst loop je tussen grote rotsen door die gedurende de rit steeds kleiner worden. Als je eenmaal richting de top gaat krijg je prachtige uitzichten over het omliggende gebied en is goed te zien hoe uitbarstingen van deze vulkaan het landschap hebben gevormd. Het laatste deel loop je rond de krater wat echt spectaculair is. Harde wind probeert je van de berg af te gooien terwijl je van de uitzichten probeert te genieten. Het voelen van hete aarde kan ook nog even, want zoals ik al zei.. deze vulkaan is actief dus hij is warm. eenmaal aangekomen op de top krijg ik de helling in zicht waar ik vanaf moet dalen.. best hoog moet ik zeggen. Met toch wel een paar bevende beentjes kijk ik even naar beneden om daarna het verstand op nul te zetten. Kleren aan, board aan de benen een gaan. Super gaaf!! In een mega vaart naar beneden, spectaculair uitzicht en een ervaring die niet veel mensen hebben. Een echte aanrader!

Als ik het zo lees heb ik toch al best veel gedaan in de tijd die ik hier ben. Ik heb alweer een paar nieuwe dingen in de planning staan, dus mocht het zover zijn.. is het hier weer terug te lezen. Ik hoop dat ik met deze up-to-date blog jullie een inzicht heb kunnen geven in mijn verblijf hier. Ik geniet van jullie vele reacties, vind het heel leuk om te lezen wie er allemaal meeleven en vooral DAT jullie meeleven. Blijf vooral reageren want ik haal er weer positieve energie uit. Voor degene die het nog niet doorhadden, foto's zijn meer te vinden op Facebook, maar ik zal binnenkort ook hier weer foto's plaatsen.

Deze blog automatisch ontvangen kan ook.. gewoon je email achterlaten in het bestemde vakje aan de rechterkant van deze pagina en klaar is kees.

Ik hoop dat het weer jullie een beetje mee gaat zitten.. ik ga in ieder geval nu naar bed met 27 graden..

T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!