A masterpiece just waiting to be painted

Een zomeravond in Le贸n, Nicaragua.

Als je iets langer dan 6 weken in dezelfde plaats verblijft, dan kom je er langzamerhand wel achter wat de leukste plekken, lekkerste eettenten en de normaalste gewoontes zijn. Zo ook hier in Le贸n, Nicaragua. Ik ben er nu iets meer dan 6 weken en ben onderhand redelijk goed bekend met het doen en laten in de stad.

Zo ben ik uit eten geweest in een klein restaurant genaamd Capitan. Het wordt hier met meerdere namen benoemd, maar deze is in mijn ogen wel toepasselijk. Is het niet vanwege de piratenvlag die buiten hangt, dan is het zeker vanwege de eigenaar van dit restaurant. Zodra ik het restaurant binnenliep, viel zijn verschijning direct op. En grote, lange, grijze bos haren komt onder zijn stoer genoopte hoofddoek vandaan en valt als een deken over 茅茅n van zijn schouders. Een simpel geknipt T-shirt wat een beetje baggy valt over een net zo net niet, raar geknipte half lange broek.. Tsja.. de beste man is er blij mee, dus ben ik dat ook. Of hij tattoos heeft weet ik niet, maar het is er echt een type voor. Als we eenmaal zijn gaan zitten blijkt dat deze stoer uitziende piraat eigenlijk heel aardig is en zich hier vooral vermaakt met de klanten in zijn restaurant en met de pooltafel, die overigens midden in de ruimte staat opgesteld.. Leuk! Als mijn eten eenmaal voorgeschoteld wordt, wordt ik nog blijer. Ik heb pasta met pesto besteld en ik kan je vertellen dat het mij prima smaakt! Het staat dan ook bekend als een simpel, maar lekker restaurant! Voor het interieur hoef je hier echter niet te komen.. de badkamer tegels bedekken de vloer en de scheve houten tafels zijn eigenlijk net te klein om met zijn vieren aan te zitten. En toch.. het is een aanrader! Het personeel is aardig, het eten is fantastisch en het is de ideale plek om na het eten nog ergens heen te gaan.

Ik besluit om samen met mijn gezelschap naar de grote kathedraal van Le贸n te gaan. Onderweg duiken we snel nog even een koffietent in om een koude koffie shake te halen.. en dan lopen we door naar de Kathedraal. De Kathedraal van Le贸n is de grootste van heel Centraal Amerika en is dan ook een indrukwekkend bouwwerk. Vanaf de trappen van het gebouw kijk je uit over het grootste plein in Le贸n. Het is net vernieuwd en dus staan er mooie bankjes en zijn de stukjes grond nog mooi bijgehouden. Wel slingert het afval hier soms rond, want nee.. dat is te lastig om op te ruimen! Het zal een verschil in cultuur zijn.. die zijn er wel meer trouwens! Maar dat is voor een andere keer. Mijn koffie is inmiddels bijna op en na genoten te hebben van de verschillende Nicaraguaanse locals die hier komen en gaan, besluit ik om weer richting het hostel te gaan waar ik verblijf.

Ja, ik heb lekker gegeten, genoten van mijn koffie, mooi uitzicht gehad en dus kan ik weer eens concluderen dat het een goede avond was in Nicaragua. Hoewel in Nederland het licht van de ochtend begint te branden is dat hier wel even anders. In Le贸n gaan de lichten uit en duikt iedereen zijn bed in.. dat moet ik ook maar eens doen!

T.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!