A masterpiece just waiting to be painted

Het slot

Een geweldig halfjaar afsluiten met een negatief getiteld verhaal is natuurlijk niet hoe het hoort. Daarom nog een laatste blog van mij, over mijn halfjaar in Nicaragua. Hoewel ik inmiddels anderhalve maand weer in het Nederlandse ritme zit, maakt mijn geheugen nog vaak een sprongetje over de grote plas. En dan zit ik daar.. in dat warme land.. vanwege de zon, maar zeker ook vanwege zijn mensen. Wat heb ik toch een lieve mensen mogen ontmoeten..


Pim, die heeft gezorgd dat ik een goeie kamer had in zijn hostel en gelijk een Nederlands iemand had om even tegen aan te kletsen als het Spaans niet ging. Of Johanna, die mij juist heeft geholpen met mijn eerste Spaanse gesprekjes. Grote woordenboeken erbij.. en met een beetje hakke takke werk komt er dan toch een soort gesprekje uit.. leuk! Gelukkig was daar ook Iliana.. mijn docente.. die met veel geduld toch nog de Spaans sprekende Tom boven wist te halen.


Het was een wisselvallig begin waarin de Spaanse taal het belangrijkste onderwerp was. Blij was ik dan ook met Katherine, mijn collega die een goed woord Engels sprak. Langzaamaan begon ik te wennen en steeds meer te genieten van alle (bizarre)dingen die er in de stad gebeuren. In Nicaragua was niets hetzelfde en juist dat maakte het zo bijzonder. Vuurwerk wordt afgestoken op klaarlichte dag, iedere dag. Ook onze heilige Maria doet regelmatig een rondje om het park en op bijna afgesproken tijden komen de verkopers door de straten schreeuwen. Eigenlijk zou je er een lijst van bij moeten houden, zo gezegd zo gedaan. Samen met Astrid, die ongeveer een maand na mij in León haar vaste plekje had gevonden. Een ontmoeting die voor veel lol en plezier zou zorgen en nog bij terugkomst in Nederland in tact is gebleven.


Petra en Michael. Ik heb ze al eerder genoemd en terecht. Weg te denken uit mijn Nicaragua zijn ze niet meer. De bakjes koffie die zeker 3x in de week werden gedronken, het standaard zwemmen op zondag ochtend en de vele leuke etentjes hebben er voor gezorgd dat ik ze allebei bij me heb gesloten.


En dan heb je alle andere nog die mijn half jaar tot een geweldig succes hebben gemaakt.. ook hun zijn deel van de ervaring.


Ja, het was mooi en ik zou het zo weer overdoen. Dankjewel voor het meelezen het afgelopen half jaar. Het is een bijzondere ervaring geweest en ik ben dankbaar dat ik hem mee heb mogen maken.

T.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!